Ondernemers hebben baat bij de ondersteuning van een online marketing bureau, zeker in een tijd waarin de concurrentie op het internet snel groeit. Niet alleen gevestigde bedrijven bouwen een website en zetten in op het verbeteren van de zichtbaarheid ervan. De afgelopen paar jaar nam ook het aantal bedrijven dat uitsluitend online opereert op hoog tempo toe. Zelf een opleiding tot online marketeer volgen om vervolgens aan de slag te gaan met e-mailmarketing en bijvoorbeeld Search Engine Optimization (SEO) is onverstandig. De kans dat je de opgedane achterstand op dat moment nog inhaalt is klein. Het aannemen van marketeers vormt een alternatief voor de hulp van bijvoorbeeld een marketing bureau in Eindhoven. Nadeel daarvan is echter dat het aantal beschikbare marketeers minimaal is. In dit artikel lees je meer over de voordelen van de hulp van een marketing bureau.
Voorkom dat beginnersfouten leiden tot verslechtering van je zichtbaarheid
Fouten maken is menselijk! In de wereld van online marketing is een foutje snel gemaakt, zeker wanneer je nog weinig ervaring hebt met de toepassing hiervan. Soms resulteert zo’n fout in onnodig hoge kosten, maar heeft het verder geen impact. Er zijn echter ook voldoende situaties denkbaar, waarin een fout niet alleen tijd en geld kost maar daarbij een averechts effect heeft. Denk bijvoorbeeld aan een verkeerde toepassing van linkbuilding, als gevolg waarvan het linkprofiel van een website vervuild raakt. In plaats van dat de website beter vindbaar wordt, daalt deze in de lijst met zoekresultaten. Een online marketing bureau heeft de kennis en expertise in huis om dergelijke situaties te kunnen voorkomen.
Online marketing bestaat uit talloze elementen
Online marketing is veel meer dan het verbeteren van de vindbaarheid van een website in de zoekresultaten. In de inleiding werd e-mailmarketing al als een tweede vorm van online marketing genoemd. Je kunt echter ook denken aan social advertising, het kopen van advertentieruimte in de zoekmachine op de meest belangrijke zoekwoorden voor jouw onderneming, affiliate marketing en bijvoorbeeld display advertising. Zelf op meerdere van deze vormen van online marketing inzetten is vaak geen optie, door het gebrek aan tijd en kennis.
Bedrijven staan voor de uitdaging om de juiste balans te vinden tussen deze vormen van marketing. Een combinatie ervan levert doorgaans het beste resultaat op. Voornamelijk door het feit dat een consument gemiddeld genomen zeven keer in aanraking moet komen met een bedrijf, voordat deze de organisatie volledig vertrouwt.