Als ondernemer wil je altijd meer zichtbaarheid creëren. Deze zichtbaarheid kan ervoor zorgen dat je bekend wordt, maar ook bekend blijft. Dit kan namelijk zorgen voor meer klanten en uiteindelijk meer groei van jouw bedrijf. Vooral voor kleine bedrijven kan dit gunstig zijn. Hiervoor is het wel belangrijk dat je ook echt werkt aan je zichtbaarheid. Meerdere manieren kunnen je hierbij helpen, zoals buitenreclame. We vertellen je in de onderstaande blog meer over het creëren van zichtbaarheid.
Manieren om je zichtbaarheid als ondernemer te vergroten
Binnen je doelgroep wil je natuurlijk meer zichtbaarheid creëren. Er zijn een aantal manieren die je hierbij kunnen helpen.
Online marketing
Zowel op offline als online gebied kun je aan je zichtbaarheid werken. Als je online meer zichtbaarheid wil genereren, is het inzetten van online marketing een must. Zo kun je bijvoorbeeld online marketing inzetten zoals SEA en SEO om een hogere positie in Google te kunnen krijgen. Met SEA krijgt jouw website een hogere positie tegen betaling, terwijl dit met SEO organisch verloopt. Zo kun je bijvoorbeeld linkbuilding inzetten om aan je SEO te werken, maar is een technische website met unieke content ook erg belangrijk.
Offline marketing
Online marketing vormt een goede combinatie met offline marketing. Offline marketing is dan ook het tegenovergestelde van online marketing: alles wat je kunt inzetten zónder internet. Denk bijvoorbeeld aan de onderstaande voorbeelden.
Kranten, tijdschriften, flyers en brochures
In kranten en tijdschriften kun je bijvoorbeeld advertenties plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwtje dat je wil uitbrengen aan de lokale doelgroep. Ook tijdschriften kunnen handig zijn om te gebruiken als offline marketingmiddel, zoals tijdschriften die zich richten op specifieke interesses die jouw doelgroep ook heeft. Flyers en brochures kunnen ook een goed middel zijn om in te zetten: deze kun je namelijk snel en makkelijk achterlaten, terwijl je wel meer kunt vertellen over wat je doet als bedrijf.
Billboards en posters
Op de openbare weg kom je regelmatig billboards en posters tegen. Ook jouw bedrijf kan hier tussen staan. Dit valt namelijk op en het kan geplaatst worden op plekken die druk bezocht worden: denk aan bushokjes en winkelcentra.
Sponsoring
Daarnaast kun je ook overwegen om te denken aan sponsoring. Je kunt bijvoorbeeld het lokale sportteam sponsoren, zodat zij met jouw logo op hun sportshirt lopen.
De voordelen van offline marketing
Deze offline marketingmiddelen kunnen heel wat voordelen opleveren. Zo kan het een behoorlijke impact hebben op je lokale zichtbaarheid: heel wat mensen komen via deze manier namelijk in aanmerking met jouw bedrijf. Dit kan weer zorgen voor klantenbinding, vooral wanneer de marketing strategisch wordt ingezet en wordt gecombineerd met een sterke boodschap. Denk bijvoorbeeld aan lichtmastreclame. Lichtmastreclame zijn de posters die aan een lichtmast worden verbonden, die je vaak kunt vinden langs de wegen, kruispunten en andere drukbezochte plekken.
De voordelen van lichtmastreclame
Lichtmastreclame kan een boel grote voordelen opleveren voor jou als bedrijf.
Denk aan de hoge zichtbaarheid ervan. Lichtmastreclame is namelijk dag en nacht te zien: het is zelfs verlicht, zodat het ook in het donker nog steeds blijft opvallen. Daarnaast wordt lichtmastreclame op slimme locaties geplaatst. Denk aan drukke wegen, kruispunten, rotondes en bijvoorbeeld het centrum van de stad. Zo komen veel mensen in aanmerking met jouw bedrijf, en dat zullen voornamelijk veel lokale mensen zijn. Ideaal als je wil werken aan je lokale zichtbaarheid, als je bijvoorbeeld een restaurant of een winkel hebt. Je valt hierdoor namelijk echt op.
Ook als mensen steeds dezelfde route nemen en dus ook steeds langs jouw reclamepunt komen, komen ze iedere keer weer met jouw bedrijf in aanmerking. Dit zal zorgen voor herkenning. Bovendien is lichtmastreclame relatief voordelig in de kosten, terwijl het wel een langdurige impact kan hebben. Vooral als het een professionele uitstraling heeft, kan het ook nog eens goed voor jouw imago zijn. Denk bijvoorbeeld aan het opwekken van vertrouwen.
Bovendien kun je jezelf onderscheiden met lichtmastreclame en jezelf echt laten opvallen. Ook zou je zo nu en dan de advertentie kunnen wisselen: handig als je bijvoorbeeld een aanbieding hebt of nieuwe informatie wil bieden. En aangezien de lichtmastreclame enige tijd blijft hangen, is het ook een milieuvriendelijke optie. Bovendien wordt het ook verlicht met duurzame ledlampen. Als laatste is lichtmastreclame ook goed te combineren met andere marketingcampagnes, zowel offline als online.
Buitenreclame en dus lichtmastreclame kan dus een goede toevoeging zijn aan de marketingmix van jouw bedrijf: klein of groot. Met lichtmastreclame ben je immers continu zichtbaar, hiervoor hoeven de klanten niet continu op het internet of achter de televisie te zitten. Redenen genoeg dus om jouw bedrijf te laten verschijnen op de openbare weg. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan lichtmastreclame, maar ook aan reclame op de rotonde. Hier lees je alles over rotonde reclame en geef vervolgens jouw zichtbaarheid een boost.