5 tips om nog meer uit je webshop te halen

Verkoop je jouw producten online en gebruik je hiervoor een webshop? Dan wil je natuurlijk dat jouw webshop goed bezocht wordt en dat je de klant overhaalt om daadwerkelijk het product af te rekenen. Hoe zorg je ervoor dat je nog meer uit jouw webshop kunt halen? We zetten hieronder vijf tips voor je op een rij hoe je jouw webshop een boost kunt geven.

1. Maak gebruik van linkbuilding

Om te beginnen met het optimaliseren van je webshop, is het van belang dat je natuurlijk gevonden wordt in Google. Op die manier zijn consumenten sneller geneigd om jouw product aan te schaffen. Een van de stappen die je kunt gaan doen is om gebruik te maken van linkbuilding. Zo kun je linkjes kopen op externe websites om je eigen website onder de aandacht te brengen bij Google en natuurlijk bij de consument. Linkbuilding uitbesteden is heel gemakkelijk voor een goed resultaat in Google.

2. Gebruik fotografie

Jouw producten verkopen gaat natuurlijk hand in hand met het maken van foto’s. Zo moet je goede en scherpe foto’s maken, zodat mensen meteen kunnen zien hoe het product eruitziet. Fotografeer ook van meerdere hoeken, want zo krijg je een goed beeld ervan. Je kunt verschillende soorten foto’s maken: denk aan close-ups, maar ook hoe het product in de ruimte staat of als de persoon het product aan heeft – denk bijvoorbeeld aan een jas of een accessoire.

3. Content is belangrijk

Een tip die ook niet mag ontbreken op jouw webshop is dat je natuurlijk content nodig hebt. Zo is het goed om diverse productomschrijvingen te maken, is het verstandig om blogs te schrijven over bepaalde onderwerpen waarin jouw product naar voren kan komen. Op die manier heb je een goed gevulde website, waardoor je de aandacht van de klant ook langer weet vast te houden.

4. Word Google CSS-partner

Je kunt jouw webshop een boost geven door samen te werken met Google, door een Google CSS-partner te worden. Dit wordt ook weleens vergeleken met een vergelijkingssite waarbij je meerdere producten kunt vergelijken. Hierdoor kun je jouw product ook meer onder de aandacht brengen en kun je meer kliks krijgen.

5. Conversiepercentage

Het is ook van belang dat je ervoor zorgt dat je een goed conversiepercentage neerzet met je webshop. Dit staat los van het aantal bezoekers, maar het gaat erom hoeveel mensen een aankoop bij je doen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je een call-to-action in je webshop verwerkt, maar zorg er ook voor dat je SEO toepast om een hogere positie te kunnen bemachtigen om je conversiepercentage te verhogen.

Wellicht ook interessant